keskiviikko 6. maaliskuuta 2019

Hallitus 2019 esittäytyy!


Moikka! Mun nimi on Aino, ja toimin tällä kaudella Eben puheenjohtajana. Olen 23 -vuotias, toisen vuoden opiskelija. Asun Kalliossa poikaystäväni ja kissani kanssa, mutta olen kotoisin Hämeenlinnasta. Vaikka olenkin asunut Helsingissä jo 3 vuotta, voi musta edelleen havaita silloin tällöin pikkukaupunkilasta junttiutta, sekä hämäläisille tyypillisen hitaan puheen.

Mulle tärkeitä asioita elämässä on ratsastusharrastus, ilo, positiivisuus ja hauskanpito, sekä läheisten kanssa vietettävä aika. Opiskelujen ohessa työskentelen kahvilassa, sekä sijaistan päiväkodeissa. Mulla riittääkin aika paljon tekemistä, ja vaikka salaa tykkäänkin makoilla sohvalla katsomassa netflixiä, sopii hektinen elämänlaatu minulle mainiosti, kunhan muistan pitää tasapainon elämän osa-alueiden välillä.

Kun hain opiskelemaan kasvatustieteelliseen, hain ensimmäisenä hakuvaihtoehtona erityispedagogiikkaa. Opiskelupaikka erkasta jäi kuitenkin uupumaan, ja paikka liikeeni varhaiskasvatuksen opettajan opintosuunnasta. Kertaakaan en ole katunut sitä, että otin paikan vastaan. Vaikka erkka kiinnostaa edelleen, on varhaiskasvatus löytänyt tiensä syvälle mun sydämeen 1,5 opiskeluvuoden aikana. Oon aika varma siitä, että laadukkaalla varhaiskasvatuksella me voidaan muuttaa maailmaa.
Varhaiskasvatuksen lisäksi, myös järjestötoiminta on tullut mulle sydämen asiaksi. Musta järjestötoiminnassa on parasta ihmiset ja verkostoituminen, ja se fiilis kun tajuaa, että voi oikeesti vaikuttaa asioihin. Mä oon tosi innoissani tulevasta hallituskaudesta Ebessä, ja siitä, et pääsee tekeen tärkeitä asioita aivan huippujen tyyppien kanssa!
Mua voi aina tulla nykäseen hihasta, jos on mitään kysyttävää tai muuten vaan keskusteltavaa liittyen ihan mihin tahansa. Mut voi löytää penkereeltä, useimmiten Narniasta, ja muhun saa myös ottaa rohkeesti yhteyttä vaikkapa facebookin kautta! Ihanaa alkanutta vuotta kaikille ebeläisille ja Eben yhteistyökumppaneille, penkereellä nähdään!



Moikka! Mä olen Ann-Mikaela a.k.a. Minttu, 30-vuotias kolmannen vuoden vo-opiskelija ja toimin tällä kaudella Eben taloudenhoitajana. Kausi 2019 on mulle jo kolmas Ebessä ja oon siitä yhtä innoissani kuin ensimmäisestäkin! Oon ainejärjestöhullun ja opiskelijan lisäksi vaimo ja kahden ihanan muksun äiti. Rakastan neulomista, leipomista, leffoja ja sarjojen maratonahmimista suoratoistopalveluista. Mun guilty pleasure on Kardashianit ja Leevi and the Leavings. Juustonaksut ja tzatziki maistuvat joka tilanteessa (ja siis ehdottomasti yhdessä!). Mä pyörin penkereellä punainen reppu keikkuen ja liila tukka hulmuten, joten tulkaa nykäisemään hihasta, jos haluutte moikata tai jutella!






Moi! Oon Liisa, 26-vuotias varhaiskasvatuksen opettaja-opiskelija ja tällä kaudella toimin Eben varapuheenjohtajana sekä kulttuurivastaavana. Olen kandidaatin tutkielmaa vaille valmis opettaja, mutta opintoni jatkuvat vielä maisterivaiheessa, joten roikun penkereellä nyt vielä ainakin pari vuotta!  Kotini jaan ihanan perheeni kanssa, johon kuuluvat lapseni Sofia, mieheni Samuli ja kissani Saima ,Machiavelli (ystävien kesken Veli) ja Kerttu. Me kaikki tykätään erittäin paljon lukea ja käydä kivoissa paikoissa kuten metsät, kirjastot, museot, teatterit, luistelukentät, uimahallit etc. Perheeni kanssa seikkalemisen, opiskelun ja järjestötoiminnan lisäksi työskentelen Helsingin yliopistolla tutkimusavustajana sekä Planilla lapsen oikeuksien lähettiläänä. Mahdollisuuksien mukaan teen myös sijaisuuksia päiväkodeissa.  Useimmiten löydyn kuitenkin tänä keväänä työn touhussa penkereeltä ja enemmän kun mielelläni tutustun uusiin ihmisiin. Minulta voi pyytää apua, mutta on erittäin suotavaa lähestyä myös ihan joutavissa asioissa!

Moikka! Miä oon Elli, ekan vuoden vo-opiskelija ja näin ollen oon myös ensimmäistä kautta Eben hallituksessa. Oon hallituksen 1. varajäsen, kuulun tapahtumatoimikuntaan sekä toimin liikuntavastaavana. Vapaa-ajalla harrastan partiota siinä määrin, missä se täältä etelästä onnistuu, kun oma kotilippukunta on Mikkelissä, josta oon vasta syksyllä tänne muuttanut. Sen lisäksi pelaan jääpalloa ja urheilen muutenkin aktiivisesti, ja toivonkin, että tänä vuonna päästään urheilemaan ja tekemään kaikkea kivaa yhdessä kaikkien Ebeläisten kanssa!
Teen myös kahta työtä opiskelujen ohella, mutta kaiken tän keskellä rakastan myös istua kynttilöiden valossa kotona yksin tai yhdessä mun ihanan poikaystävän kanssa, käydä retkillä (etenkin metsäretket on best!!), seikkailla vielä melko uudessa kotikaupungissa ja puuhailla kaikkea uutta ja ihmeellistä sekä viettää aikaa mun ystävien ja läheisten kanssa. Oon tosi innoissani ja vähän jännittynytkin tästä hallituskaudesta, vaikka takana on monia vuosia partion hallituksessa, on siistiä päästä vaikuttamaan muuallakin kuin tutussa ja turvallisessa. Kuulen mielelläni teiltä, ihanat Ebeläiset, toiveita ja kaikkea muutakin maan ja taivaan väliltä, joten tuuthan moikkaamaan ja juttelemaan, jos (ja kun) törmäillään Penksulla! 



Moi! Mä olen Karen, Eben 2. varapuheenjohtaja, kansainvälisyysvastaava sekä alumni- ja työelämävastaava. Olen fuksi ja täten myös ensimmäistä kertaa mukana hallitustoiminnassa. 

Olen kotoisin Espoosta, mutta asunut tässä välillä muuallakin, jopa ulkomailla muutaman vuoden. Nyt asun taas nuoruudenseuduillani poikaystävän, Senna-koiran ja Una- ja Aro-pupujen kanssa. Vapaa-ajalla vietän aikaa niitten kanssa, mahdollisesti piirrän, luen tai katson tv:tä. Neulominen on myös hauskaa! Suuri osa ajasta menee kuitenkin opiskellessa, jossain Eben jutuissa ilakoimassa, päiväkotikeikkaa vetäessä tai seikkailulla koiran kanssa. Jos hoksaat Sennan Rexillä tai jossain tapahtumassa, niin tule ihmeessä paijaamaan sitä! Se rakastaa ihmisiä ja huomiota! Muakin voi tulla moikkaamaan.



Moikka! Olen Klaudia ja kolmannen vuoden vo-opiskelija. Aloitin järjestötoiminnan fuksivuonna ja käynnissä on tällä hetkellä kolmas vuosi Eben toiminnassa mukana. Järjestötoimintaan lähteminen oli hyppy tuntemattomaan, mutta ikimuistoinen sellainen! Tänä vuonna toimin hallituksessa opintotoimikunnassa ja olen myös yksi viestintävastaavista. Järjestötoiminnan ulkopuolella yritän ehtiä käymään mahdollisimman paljon Keski-Suomessa, josta olen kotoisin sekä nähdä läheisiä ja ystäviä. Lisäksi yritän löytää keinoja rentoutua kiireiseen arjen keskellä, joka tapahtuu mm. sarjojen, liikunnan ja kahviloiden parissa.


Moikka! Olen Johanna ja ekan vuoden opiskelija. Syksyllä kerkesin jo hieman tutustua hallitus toimintaan toimihenkilönä ja siitä sainkin innostusta jatkaa hallituksen parissa. Nyt toimin hallituksessa tapahtumatoimikunnassa, liikuntavastaavana, kulttuurivastaavana ja ebe:n sool vastaavana. Vapaa-ajalla tykkään nähdä mun ihania ystäviä, nauttia hyvästä ruoasta ja urheilla. Koulun alettua on vapaa-aikaa kulunut myös mahtaviin opiskelija tapahtumiin, joten tullaan varmasti näkemään ebe:n järkkäämissä tapahtumissa. Jos sulle tulee jotai kysymyksiä, ideoita tuleviin tapahtumiin tai haluut muuten vaa tulla juttelee nii tuu rohkeasti moikkaamaan. Ihanaa alkavaa kevättä!









Moi! Olen Marjo, 28-vuotias ensimmäisen vuoden vo-opiskelija. Ebessä toimin opintotoimikunnassa, toisena työelämä- ja alumnivastaavana sekä toisena yhdenvertaisuus- ja ympäristövastaavana. Aikaisemmin olen opiskellut yleistä kasvatustiedettä Jyväskylässä. Sijaisuudet päiväkodeissa veivät kuitenkin mukanaan ja päädyin jatkamaan opintojani Helsinkiin varhaiskasvatuksen opettajan opintosuuntaan. Jos olisi mahdollista, viettäisin kaiken vapaa-aikani keikoilla fiilistelemässä hyvää musiikkia, tanssien afrotansseja ja syöden hyvää suklaata. Tule rohkeasti nykäisemään hihasta tai laita viestiä facebookissa, mikäli jokin opintoihin liittyvä asia askarruttaa!










Moro! Mä olen Eero. Ensimmäisen vuoden vo-opiskelija ja näin ollen toimin Eben mahtavassa hallituksessa ensimmäistä kertaa. Ebessä olen mukana opintotoimikunnan tiimissä ja lisäksi titteliäni täydentää opiskelijaedustaja Helsingin lastentarhaopettajien ry:ssä (Hela ry). Opiskelijalla ei ole koskaan liikaa rahaa, joten sijaisuuksia teen opintojeni ohella päiväkodeille ja kouluille luokanopettajana. Harrastan jääkiekkoa ja olen myös intohimoinen vapaa-ajan kalastaja. Keväisin, kesäisin ja syksyisin tulee vietettyä paljon aikaa kalastuksen parissa. Saatat jopa löytää minut joskus Helsingin rannikolta virveli kädessä. Matkustelu kaiken hyvän lisäksi kuuluu vapaa-aikaani, yksi pidempi reissu tehty Kaakkois-Aasiassa ja lyhyempiä pistoja Euroopassa. Olen itselleni luvannut, että tuo pidempi reissu Aasiaan ei jäänyt ainoaksi, joten uusi reppureissu on jo työn alla. Lisäksi opiskelijakaverit ja kaverit kotikaupungistani Seinäjoelta ovat tärkeä osa elämääni, mutta kaipaan silloin tällöin yksinoloa esim. kalastus on tähän hyvä lääke. Mikäli kysyttävää tai muuta juteltavaa herää mieleen niin tule rohkeasti jutuille! =)


Moikka! Olen Elina ja ekan vuoden vo-opiskelija. Hallituksessa toimin tapahtumatoimikunnassa, sillä tapahtumat ja niiden järkkääminen ovat lähellä sydäntäni. Tapahtumien avulla opiskelusta saa vielä enemmän irti ja itselleni on jo syksyn tapahtumista tarttunut paljon ihania kavereita ja muistoja mukaan. Vapaa- aikaani tykkään viettää matkustelun ja kavereiden parissa. Kesäisin tulee vietettyä aikaa myös golfkentällä. Multa saa myös tulla kyselemään kaikkea :)











Moikka! Mä oon Jolanda, 22 - vuotias kolmannen vuosikurssin vo-opiskelija. Toimin tällä hallituskaudella Eben opintotoimikunnassa ja Helsingin lastentarhaopettajien ry:ssä varajäsenenä. Viime kaudella olin toimihenkilönä tapahtumatoimikunnassa, eli uusia juttuja edessä tällä kaudella. Hallitushommien ja opiskelun lisäksi käyn sijaistamassa päiväkodeissa ja rentoudun liikunnan, ystävien ja hyvän ruuan parissa. Palkasta yritän aina säästää rahaa matkakassaan, jotta pääsen matkailemaan mahdollisimman paljon.
Meillä on mahtava tiimi hallituksessa ja iso porukka opintotoimikunnassa, ota rohkeesti yhteyttä sua mietityttävissä asioissa, niin pienissä kuin isoissakin!







Heippa! Olen Laura, toisen vuoden varhaiskasvatuksen opettaja opiskelija. Olen 24-vuotias ja Lahdesta alun perin kotoisin. Olen tänä vuonna  mukana opintotoimikunnassa toimihenkilönä. Viime vuonna toimin Eben kansainvälisyys vastaavana sekä toisena tuutorvastaavista. Lähellä sydäntä ovat matkailu, rento chillailu ja hyvä ruoka. Lähipiirissä mut tunnetaankin oikeana herkkusuuna! Olen menevä ja hymyilevä muidu ja aina höpöttämässä. Mut bongaa helposti Eben tapahtumista tai Unisportilta, eli tulkaa moikkaamaan, aina on aikaa vaihdella kuulumisia!










Täällä kirjottelee Ninni, kolmannen vuoden 
opiskelija ja hallitusjäärä. Tää kausi Eben hallituksessa on mulle kolmas ja vedän sen tällä kertaa rennommin toimihenkilön roolissa. Oon koko hallitusurani ajan ollu mukana tapahtumatoimikunnassa ja siellä vaikutan myös tänäkin vuonna! Jotkut saattaakin muistaa mut Eben tapahtumista tai tanssilattialta, hehee..Tän kevään oon vaihdossa ja syksyllä palaan Penkereelle kandin pariin ja toivottavasti myös maailman parhaisiin opiskelijatapahtumin. Mut tunnistaa jo kaukaa kuuluvasta äänestä, siitä et oon päätä pidempi ku muut ja niin leveestä hymystä et Penkereen aurinkoki kalpenee. Multa saa millon vaan kysyy mieltä askarruttavista aiheista esim vaihdosta, tapahtumista tai opiskeluista ja vastaan ihan super mielelläni!







Moikkelismoi! Mää oon Julia ja oon 22-vuotias ensimmäisen vuoden varhaiskasvatuksenopettaja opiskelija. Oon alun perin Karkkilasta kotoisin, mutta parissa vuodessa jo varsin Helsinkiläistynyt. Tää on mun ihan ensimmäinen vuosi hallitustoiminnan parissa ja oon tästä kyllä todella innoissani! Toimin  tänä vuonna hallituksessa sihteerinä, jonka lisäksi oon myös yksi viestintävastaavista! Ja mun luonteelle ominaista onkin, että täytyy olla monta rautaa tulessa niin kuulun myös tapahtumatoimikuntaan ja oon toinen yhdenvertaisuus vastaavista sekä toinen tuutorvastaavista.
Mulle tärkeetä elämässä on se, että ei jäädä paikalleen makaamaan. Oon aika aktiivinen tyyppi ja näin talvisin mun ihan lemppari juttu onkin luistelu. Rakastan kavereiden kanssa hengailua ja yhessä tekemistä, minkä takia mun heikkouksena onkin välillä oman ajan ottaminen. Opiskelun, hallitusjuttujen ja hengailun lisäksi teen muutaman vuoron kuukaudessa töitä kotihoidossa. Penkereellä ja miksei muuallakin mua saa nykästä hihasta ja tulla juttelemaan, jos on jotain kysyttävää tai ihan muuten vaan. Nähdään :--)


Heippa! Oleen Henna ja 22-vuotias toisen vuoden varhaiskasvatuksen opettajaopiskelija ja toista vuotta mukana Eben toiminnassa. Tänä vuonna olen mukana toiminnassa toimihenkilönä ja olen yksi kolmesta viestintä vastaavasta sekä häärin opintotoimikunnassa. Molemmat mulle uusia juttuja, mutta innolla odotan mitä tuleva vuosi tuo tullessaan. Yliopiston, järjestötoiminnan ja töiden ohella harrastan valokuvaamista, kaverien kanssa kahvittelua ja Netflixin katsomisesta. Matkustus on myös lähellä sydäntäni ja mielessäni pohdin aina seuraavaa matkaa. Jos sulla on jotain kysyttävää tai ideoita niin tule rohkeasti juttelemaan.  Penkereellä törmätään!






Heippa mä oon Eeva, kolmannen vuoden opiskelija! Ebessä oon mukana myös kolmatta vuotta, kun tää on aika kivaa. Tänä vuonna toimin Ebessä tilavastaavana sekä toisena tuutorvastaavana. Nää onkin semmosia pestejä, missä en ennen oo ollut, eli kivaa päästä myös kokeilee ja oppii uutta! Eben lisäksi oon myös meidän tiedekuntajärjestön, Conduksen toiminnassa mukana, elli opiskelujen ja töiden jälkeen vapaa-aika menee melko lailla järjestötoimintaan, ja nää hommat ovatkin sitä mistä ite saan energiaa ja iloa elämään!:)

Moikka! Olen Laura, kolmannen vuoden varhaiskasvatuksen opeopiskelija ja Ebessä toimihenkilönä. Viime vuoden tapaan häärään kuluvana vuonna opintotoimikunnassa. Edustan myös Ebeä LTOL:n pääkaupunkiseudun jaostossa. Olen tiedekuntamme maisterijohtoryhmän opiskelijaedustaja sekä mukana myös  Conduksen edunvalvonta-tiimissä. Edunvalvonta on parasta, jos yhtään kiinnostaa niin tule ihmeessä mukaan Eben opintotoimikuntaan!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti